Resources

Wednesday, February 20, 2013

Template of HSE / OHSAS Manual

Satu pakej lengkap untuk sistem HSE berpandukan standard OHSAS18001 melalui kaedah yang berstruktur dan bersepadu. Ini adalah satu bentuk pendekatan baru yang menonjolkan sistem OSH dibangunkan secara pintar. Ia juga bertujuan untuk menafikan tanggapan bahawa Sistem HSE itu adalah suatu perkara yang rumit dan menyusahkan.

Kami namakan sistem ini sebagai '2i' iaitu kombinasi diantara frasa Interaktif dan Integrasi

1). Manual HSE / Manual Sistem Keselamatan yang interaktif, kontemporari dan lebih objektif.

*klik untuk paparan lebih jelas*



*klik untuk paparan lebih jelas*
*klik untuk paparan lebih jelas*
 

Penghasilan manual ataupun panduan berformat seperti ini memberi kemudahan kepada pengguna seperti;
  • Capaian mudah untuk menjelajah keseluruhan sistem HSE melalui applikasi hyperlink
  • Akses yang pantas untuk pelayaran di antara standard OHSAS, manual HSE & prosedur-prosedur yang berkaitan hanya di dalam satu fail.
  • Sistem HSE ini didokumenkan dengan konsep baru, iaitu cuba untuk menghubungkan dengan lebih dekat dengan keperluan standard OHSAS serta undang-undang berkaitan OSH. Ia dengan jelas cuba mendidik pengguna dokumen tentang rasionalnya sesuatu prosedur itu diwujudkan dengan menyatakan pematuhan terhadap klausa dalam standard atau keperluan undang-undang dalam OSH.

2). HIRARC
Menggunakan pendekatan mudah tetapi komprehensif lagi mesra pengguna. Tiada penjelasan yang khusus, yang mana anda hanya perlu meneliti VIDEO CLIP di bawah bagi menonton demo yang membuktikan keberkesanan HIRARC berformat sedemikian.

*klik untuk paparan lebih jelas*
 Video clip:

Hubungi kami sekiranya anda berminat untuk mendapatkan versi percubaan HIRARC ini. Emailkan ke admin@osh-isis.com

3). Integrasi sistem
Komponen-komponen utama di dalam OHSAS 18001 disatukan dalam satu aktiviti tunggal yang melibatkan keperluan undang-undang (Legal and other requirements), Program OSH (Objectives and programme(s)), Penilaian Kepatuhan Undang-Undang OSH (Evaluation of Compliance) dan pemantauan prestasi OSH (Performance measurement and monitoring).

*klik untuk paparan lebih jelas*

Jika diteliti, ia benar-benar memenuhi konsep 'satu untuk semua'. Semua ini boleh dijelaskan melalui klip di bawah;

 


Jika berminat dengan pakej Sistem OSH di atas, sila hubungi kami di admin@osh-isis.com. kami juga bersedia untuk menunjukkan demo untuk membuktikan keberkesanan dan praktikalnya sistem ini.

FB

DD

 

Site Info

Followers

I.S.I.S Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template